Trpká príchuť Sicíle - Pergusa

12.10.2015

Flash správa č.1

10.10.2015

Homola Motorsport so svojim pilotom Maťom Homolom a jeho SEATom Leon Cup Racerom vycestovali na posledné podujatie tohtoročnej  sezóny FIA ETCC na ďalekú Sicíliu na okruh Autodromo Pergusa. Je to veľmi dôležitý víkend, keďže sa tu rozhodne o majstroch FIA ETCC. Nakoľko má Maťo šancu získať titul vo svojej kategórii aj v absolútnom poradí, tím na čele s technickým riaditeľom Jarom Krajčím je rozhodnutý urobiť  všetko preto, aby sa to podarilo.
Okruh v Perguse je najvzdialenejší okruh tohto seriálu v tejto sezóne. V pozadí okruhu sa vyníma dominancia ostrovu, ktorou je sopka Etna. Okruh má bohatú históriu. Vo vzdialenejšej minulosti sa tu jazdili preteky F1 a v bližšej histórii napríklad aj preteky Formule 3000, na ktorej tu jazdil aj Yvan Muller, 4 násobný Majster sveta WTCC.

FIA ETCC – Testing 1

Na sobotu boli naplánované tri testovania a jeden voľný tréning. Ráno pred prvým testom sa ale spustil silný dážď, ktorý spôsobil zrušenie prvého testu. Dôvodom zrušenia boli popadané stromy a veľké znečistenie trate, čo museli organizátori odstrániť. Popri týchto problémoch mali ešte čo robiť aj s veľkým množstvom vody po výdatnom daždi, ktorý museli z trate odčerpať čerpadlami.

FIA ETCC – Testing 2

Test začal s meškaním cca 1,5 hodiny, ale už sa jazdilo na vyschýnajúcej trati. Maťo išiel do testu zmapovať trať a priniesť čo najviac informácii tímu a mechanikom, aby auto správne nastavili, keďže tu Maťo so SEATom Leonom Cup Racerom jazdí prvýkrát. Tím preto hľadal optimálne nastavenie auta, aby sa mohlo v nedeľu účinne zaútočiť na zisk titulu. Maťo zase trénoval a hľadal ideálne prejazdy traťou a naberal skúsenosti, ktoré použije. Test prebehol dobre. Neboli žiadne problémy a tím získal potrebné informácie, ktoré aplikoval na nastavení auta, ktoré použil do ďalšieho testu.
Maťo v tomto teste skončil na druhom mieste so stratou na prvého iba 0,3s.

FIA ETCC – Testing 3

Test prebehol bez problémov. Tím vyskúšal nové nastavenie, ktoré sa spravilo zo získaných dát. Maťo skončil na druhom mieste so stratou iba 0,08 sekundy, čo je vynikajúci výsledok a znak toho, že nastavenie auta fungovalo. V tíme vládne kľud a spokojnosť. Po teste sa pracovalo na doladeniach a prípravách na voľný tréning, ktorý ukončil sobotňajší deň.

Maťo: „Absolvovali sme obe voľné testovania, ktoré nie sú súčasťou ešte pretekárskeho víkendu, ale musím potvrdiť, že sa jazdí veľmi vysoké tempo. Trať je strašne ťažká v tom zmysle, že musím ísť strašne na srdce, keďže tu nie je poriadna zákruta. Sú tu len šikany, cez ktoré sa jazdí strašne vysokou rýchlosťou a auto dostáva veľmi zabrať. Treba ho nastaviť tak, aby to znášalo čo najlepšie tie nerovnosti.  V oboch tréningoch som si vyjazdil vynikajúce druhé miesto s malou stratou na víťazov týchto tréningov. Táto trať mi sedí, aj keď je veľmi nebezpečná. Pri hľadaní limitov som prekonal aj niekoľko výletov mimo trať, ale autu som našťastie neublížil a SEAT funguje veľmi dobre. V tíme vládne harmónia a spokojnosť, na čom má istotne zásluhu aj fantastická strava, ktorú nám servíruje náš skvelý kuchár Franto Kuča.

FIA ETCC –  Oficiálny voľný tréning

V prestávke medzi tréningami tím pristúpil k výmene bŕzd a tak Maťo v prvej časti tréningu hľadal nové nastavenie bŕzd. Že sa mu to nakoniec podarilo svedčí aj fakt, že opätovne zajazdil druhý najlepší čas so stratou 0,1 sekundy za Dušanom Borkovićom.  Aj keď by mohla byť v tíme spokojnosť s dosiahnutými dnešnými výsledkami, Maťo a ani tím sa s touto pozíciou neuspokojujú a pracujú ešte na drobných vylepšeniach auta.  Zajtrajší deň začíname veľmi netradične, a to ráno o 8 hodine dôležitou kvalifikáciou, kde Maťo potrebuje nabrať body do celkového hodnotenia na boj o titul FIA ETCC.

Maťo: „Vo voľnom tréningu som skončil druhý za Dušanom Borkovićom. Išlo to dobre. Troška som sa trápil s brzdami, ale nakoniec som ich naladil. Zajtra ideme kvalifikáciu a preteky. Držte palce :).

Flash správa č.2

11.10.2015

FIA ETCC – Kvalifikácia

Organizátori sa rozhodli netradičným spôsobom v seriáli FIA ETCC dať na posledných pretekoch v sezóne kvalifikáciu na okruhu Autodromo di Pergusa na nedeľu ráno o 08.00 hod, tri hodiny pred prvými pretekmi. Maťo Homola so svojim SEAT Leon Cup Racer bol aj napriek tomu pripravený a dobre naladený. Počas kvalifikácie sa Maťo troška trápil na trati, keďže viackrát dobehol pomalšie jazdiace Ford Fiesty, ktoré ho zdržali a tak nemohol zajazdiť čas, ktorý by ho uspokojoval. Keď sa mu ale trať uvoľnila, okamžite atakoval najvyššiu pozíciu. Po dosiahnutí najrýchlejšieho času bol Maťo povolaný do boxu na výmenu pneumatík za nové. Počas výmeny na okruhu krúžiaci Dušan Borković zajazdil lepší čas ako Maťo a tak sa Maťo dostal na druhé miesto so stratou iba 0,1 sekundy. Maťo po výmene pneumatík vyrazil znovu na trať, kde sa snažil Dušanov čas prekonať. Mal to veľmi dobre rozbehnuté, zajazdil najrýchlejší medzičas z celého pola, ktorý nasvedčoval Maťovu dobrú kondíciu a vynikajúco nastavené auto. Tím napäto čakal Maťov čas v cieli, ale bohužiaľ zase dobehol pomalšiu Fiestu na trati, ktorá ho natoľko spomalila, že mu zmarila možnosť získať prvú pozíciu. Keďže toto bolo v poslednej minúte kvalifikácie, Maťo už nemal možnosť začať nové kolo, čas vylepšiť a musel zájsť do boxu. Naopak Dušan mal väčšie šťastie - mal voľnú trať a podarilo sa mu v tomto poslednom kole ešte svoj čas vylepšiť. Maťo takto ukončil kvalifikáciu na druhom mieste so stratou 0,3 sekundy, čo značí pripísanie 4 bodov do celkového hodnotenia. 4 body preto, lebo sa na tomto poslednom podujatí rozdávajú dvojnásobné body.

Maťo: „V kvalifikácii som získal po veľkom boji 2. miesto, čo je pre mňa osobne mierne sklamanie, nakoľko som sa videl na prvom mieste. Ale jazdil som najlepšie ako som vedel, len mi chýbalo to povestné šťastie. V kolách, ktoré som mal najlepšie rozbehnuté ma v šikanách spomalili jazdci z iných tried,  ale to sa mohlo stať komukoľvek. V prvých pretekoch odštartujem z druhého miesta, čo je veľmi dobrá východisková pozícia pre boj o celkové víťazstvo. Ďakujem Vám všetkým za vašu podporu v akejkoľvek forme. Držte mi palce v oboch dnešných pretekoch :).

Trpká príchuť Sicíle

11.10.2015

Posledné preteky tejto sezóny FIA ETCC na Autodromo di Pergusa boli pre Maťa Homolu a jeho tím so SEATom Leon Cup Racer veľmi nešťastné. Po vydarenej kvalifikácii Maťo nastúpil do prvých pretekov z druhého miesta. Hneď vo formovacom kole ale prišla prvá „rana“ pre Maťa a jeho tím. Maťo ostal hneď vo formovacom kole stáť na trati. Auto postihla technická porucha, ktorú tím s Maťom identifikovali cez vysielačku ako poruchu benzínového čerpadla. Tím nachystal nové benzínové čerpadlo, ktoré po dotiahnutí auta do boxu aj vymenil. Naše auto však muselo byť opravené počas uzavretého parkoviska. Tým pádom v druhých pretekoch Maťa posunuli na poslednú štartovú pozíciu.

Maťo vyrazil na štart do druhých pretekov, ale počas presunu na štartovnú pozíciu nastal znova ten istý problém ako v prvých pretekoch. Auto ostalo stáť na trati. Následne prebiehala komunikácia cez vysielačku medzi Maťom a technickým riaditeľom Jarom Krajčím. Maťovi sa podarilo rozbehnúť sa a pomaly sa posúval po trati. Po čase sa objavil v poslednej zákrute pred štartom. Mechanici sa rozbehli pre neho a dotlačili auto na štartovaciu pozíciu. Tím robil všetko preto, aby sa problém do štartu odstránil, ale bohužiaľ sa chybu nepodarilo identifikovať a na mieste odstrániť a tak sa Maťovi nepodarilo odštartovať. Auto sa dotlačilo do boxu a začala sa ďalej hľadať chyba. Podozrenie padlo na chybnú elektriku. Po analýze a výmene riadiacej jednotky a skúšaní tím zistil, že odišlo pomocné palivové čerpadlo, ktoré skratovalo celú čerpaciu sústavu. Sériová súčiastka za relatívne málo peňazí zmarila Maťovi a jeho tímu celé víkendové preteky, resp. celoročný výsledok. Keďže Maťo nenastúpil ani na jedny preteky, tak počas víkendu získal iba 4 body, ktoré získal počas kvalifikácie. Náplasťou na ubolené srdcia boli snáď iba návštevy od Maťových konkurentov, majiteľov konkurenčných tímov, od vedenia FIA ETCC, Eurosportu Events, kde nás ľutovali a gratulovali nám k výsledkom v sezóne 2015. Všetci nám prezentovali názor, že sme určite patrili medzi najlepších.

Maťo: „Máme za sebou krásnu sezónu plnú zážitkov. Získali sme veľké skúsenosti a mali sme našliapnuté na veľmi dobrý výsledok v podobe titulu, ale vyššia moc zariadila zakončenie tejto sezóny trochu inak ako som si aj s tímom predstavovali. Ale neberiem to tragicky, keďže sme počas roka spravili veľa roboty a dokázali sme konkurovať ostatným tímom, v druhej polovici sezóny sme boli objektívne najrýchlejší. Samozrejme ma táto situácia mrzí, chcel som získať titul, ale život to zariadil inak. Ďakujem veľmi pekne mojim rodičom a mechanikom, ktorí odviedli profesionálnu robotu a všetkým za podporu v akejkoľvek forme. Veľmi ma potešila Vaša podpora a cítil som ju od Vás :) Ďakujem.

 

Konfigurátor Vozidlá ihneď k dispozícii Predvádzacia jazda Novinky e-mailom

Ďalšie novinky

TCR Backstage: Macao
Prvá sezóna Maťa Homolu v seriáli TCR International Series má pred sebou záverečný pretekársky víkend. Aktuálne 5. miesto v celkovom …

TCR Backstage: Malajzia
Dva týždne prešli extrémne rýchlo a Maťo sa hlási opäť z Ázie, tentokrát z Malajzie. Výborný výsledok v poslednom pretekárskom …

Maťov návrat do TOP 5 v seriáli TCR International Series po pretekoch v Singapure
Maťo Homola má za sebou úspešný víkend v Singapure, keď si na mestskom okruhu vyjazdil druhé miesto v kvalifikácií, v prvých pretekoch …

TCR Backstage: Singapur
Maťo Homola je opäť v Ázii! Tentokrát bude pretekať v Singapure, popri seriáli pretekov Formule 1! Ako inak, aj teraz vám prinášame …

TCR Backstage: Thajsko
Končí sa dlhá, takmer dvojmesačná prestávka a opäť si môžete prečítať čerstvé riadky nášho seriálu, na ceste s Maťom Homolom. …

TCR Backstage: Sochi
Ôsme pokračovanie seriálu je posledné pred letnými prázdninami. Tentokrát sme na ceste z Budapešti do ruského Sochi, s medzipristátím v …

Maťo Homola zvíťazil na pretekoch v Oscherslebene!
Maťo Homola to dokázal! Po prvý krát v kariére sa postavil na najvyšší stupienok pre víťazov v TCR International Series po výhre v prvých …

TCR Backstage: Oschersleben
Maťo je na roztrhanie. V stredu si s nami zajazdil na úplne novom SEATe Ateca a včera už opäť sedel za volantom svojho SEATu Leon TCR, na …

Maťo Homola na pódiu aj na Salzburgringu!
Slovenský pretekár, Maťo Homola, nadviazal na pódiové umiestnenie z Imoly fantastickým tretím miestom aj na Salzburgringu! V prvých pretekoch …

Flash správy TCR Salzburg
Náhly dážď spravil z kvalifikácie na Salzburgringu lotériu.

TCR Backstage: Salzburgring
Ani sme sa nenazdali a je tu šieste pokračovanie nášho tradičného seriálu, na ceste na rakúsky Salzburgring.

TCR 2016 - Druhé miesto v Imole!
Už štvrtý pretekársky víkend, a teda preteky č. 7 a 8 sa konali v legendárnej Imole. Pre Maťa je to prvé pódium v seriáli TCR …

TCR Backstage: Imola
Ten čas neskutočne letí a my vám prinášame už piate pokračovanie seriálu, tentokrát cestou do legendárnej Imoly. Tento krásny okruh má …

TCR 2016 - Úspešne v Spa
Druhé preteky na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps priniesli dramatické momenty, Maťo Homola získal opäť výborné 4. miesto!

Flash správy TCR Spa-Francorchamps
Tretí pretekársky víkend sa karavána seriálu TCR International Series presťahovala do Belgicka na známy okruh Spa-Francorchamps.